۱۳۹۶/۱۰/۰۸

زندانیان سیاسی در اعتصاب در خطر مر گ قرار دارند

آرش صادقی در شصت و هفتمین و علی شریعتی در شصتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود با وضعیت جسمی وخیم در زندان اوین نگهداری می‌شوند. مهدی کوخیان، محمدرضا نکونام، نزار زکا، حسن رستگاری و سعید شیرزاد دیگر زندانیانی هستند که همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند.
آرش صادقی زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین شب گذشته پس از شصت و شش روز اعتصاب غذا در اثر افت فشار، تپش قلب و تنگی نفس و بالا آوردن خون به بهداری منتقل شد و بعد از حدود یک ربع رسید

گی با دستگاه اکسیژن به بند بازگردانده شد. پزشکان وضعیت وی را به شدت خطرناک و وخیم گزارش کرده اند و احتمال به کما رفتن و حتی فوت او وجود دارد. آرش صادقی از تن دادن به روند انتقال و نظارت پزشکی خودداری کرده است.
علی شریعتی دیگر زندانی سیاسی است که در بهداری زندان اوین با کاهش وزن۲۰ کیلویی به ۵۲ کیلو رسیده است. قند خون وی شب گذشته پس از 59 روز اعتصاب غذا روی 30 بوده و به دلیل وخامت حالش پزشکان بهداری قصد اعزام او به بیمارستان را داشتند که او از اعزام خودداری کرده بود.
حسن رستگاری مجد، زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه در بیست و هفتمین روز اعتصاب غذای اعتراضی هم‌چنان در سلول انفرادی نگهداری می شود و علاوه بر این که حال عمومی او بسیار بد گزارش شده و از ناراحتی قلبی رنج می برد، از تحویل اسپری اکسیژن برای بیماری آسم او ممانعت بعمل آمده است.
سعید شیرزاد نیز در بیست و سومین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شود. این زندانی سیاسی طی روزهای گذشته بدلیل نامناسب بودن وضعیت جسمی اش به بهداری زندان منتقل شده، اما از تزریق سرم و اعزام به بیمارستان خودداری کرده است. فشار خون وی در روزهای اخیر به ۱۰ روی ۶ تقلیل یافته و ۵ کیلو وزن کم کرده است، دچار تپش بالای قلب شده که نزدیک به صد بوده و از کلیه درد و ضعف رنج می برد.
نزار زکا، شهروند لبنانی در زندان اوین مهدی کوخیان، فعال مدنی در زندان مراغه، محمدرضا نکونام زندان ساحلی
مرتضی مرادپور زندانی سیاسی در زندان مرکزی تبریز در شصت و پنجمین روز بنا به درخواست مادرش به اعتصاب غذای خود پایان داده است.
وزارت امور خارجه‌ی آلمان نسبت به شدت وخامت وضعیت جسمی ۴ تن از زندانیان سیاسی ایران که در حال اعتصاب هستند، هشدار داد و خواهان رعایت موازین حقوق بشر و محاکمه‌ی عادلانه‌ی آنان شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر