۱۳۹۴/۰۸/۲۵

هزاران نفر در بزرگ‌شهر آمد در اعتراض بە ترور دولتی در فارقین راهپیمایی کردند

در بزرگ شهر آمد هزاران تن از شهروندان بە پیشاهنگی د ب پ با انجام یک راهپیمایی اقدامات دولت در سرکوب و کشتار مردم فارقین، نصیبین و جزیر را محکوم کردند
.
همزمان سازەهای مدنی ادنا اعلام کردند کە در راستای محاکمە و مجازات عاملان و مسئولان اینگونە اقدامات، موضوع را پیگیری خواهند کرد.
د ب پ آمد بە منظور محکوم کردن ترور دولتی در فارقین کە هم اکنون در نصیبین و جزیر نیز ادامە دارد فعالیتی را سازماندهی کرد. هزاران تن از مردم آمد پس از تجمع در مقابل دفاتر د ب پ نواحی ریزان و پیاس بە سوی دفتر د ب پ آمد بە حرکت درآمده و از آنجا راهپیمایی اعتراضی خود را آغاز کردند.
در این راهپیمایی مردم پارچەنوشتەهایی در دست گرفتە بودند کە بر آن نوشتە شده بود " ما در کوچەها مقاومت کردە و ممنوعیتها را بە رسمیت نمی شناسیم" و " زنده باد مقاومت خودمدیریتی " و بی وقفە شعارهای " زنده باد مقاومت فارقین" و " ما با مقاومت پیروز خواهیم شد " می‌دادند. گفتنی است کە بر مسیر راهپیمایی نیروهای پلیس و ماشینهای آب پاش مستقر شده بودند.
ما جهت مجازات مسئولان کشتارها تلاش خواهیم کرد
در همین روز اعضای بلوک صلح ادنا نیز بر علیە جنگ تحمیلۆی آ ک پ و کشتارجمعیهایی کە درکردستان انجام می گیرند در پارک اینونو تجمع کردە بودند.
حآضران در این تجمع پارچەنوشتەهایی در دست داشتند کە بر آن نوشتە بودند " ما برای حمایت از فارقین و پاریس در اینجا هستیم " ، " گزی نمی خوابد، از فارقین حمایت می کند " و " کشتارها را متوقف کنید " . آنها همچنین یکصدا شعارهای " شهیدان زندەاند" و " زنده باد مقاومت فارقین " سر می دادند. مسئولان و اعضای ه د پ ، ه د ک ، ایهاد، کسک ، دیسک سازەهای علویان ، خانەهای خلق و بسیاری از شهروندان در این حڕکت مشارکت داشتند.
در این تجمع رئیس مشترک ایهاد ادنا و سما پنیرچی سخنگوی بلوک صلح ادنا بیانیەهایی قرائت کردند. پنیرچی با بیان اینکە ظلم و ستم علیە خلق کرد اعمال می شود ، گفت:" در فارقین مقررات منع آمد و شد لغو گشتە ، اما سرکوب و فشار علیە مردم همچنان ادامە دارد. ما خواهان محاکمە و مجازات مسئولانی هستیم کە عامل سرکوب و ستمها در ١٢ روزە حکومت نظامی فارقین بودەاند و در این مسیر هر آنچە کە در توان داشتە باشیم خواهیم کرد. "
این تجمع در پایان با سردادن شعارهایی خاتمە یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر