۱۳۹۷/۰۳/۰۲

تحریم ۵ مقام ایرانی از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۵ مقام ایرانی را به‌دلیل مشارکت در برنامه‌های موشکی ایران، در فهرست تحریم‌های آن کشور قرار داد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز سه‌شنبه یکم خردادماه، ضمن اعلام این خبر گفت که این افراد عضو نیروهای قدس سپاه هستند که برای گروه حوثی‌های یمن، موشک‌های بالستیک فراهم کرده‌اند.
براساس بیانیه این وزارت‌خانه، این افراد در انتقال فناوری موشکی به حوثی‌های یمن و تجهیز آن‌ها برای انجام حملات موشکی به شهرهای عربستان سعودی مشارکت داشته‌اند.
نام این ۵ نفر، عبارت است از: محمود باقری کاظم‌آباد، محمد آقاجعفری، جوادبردبار شیرامین، مهدی آذرپیشه و سید محمدعلی حدادنژاد تهرانی.
محمود باقری کاظم‌آباد و محمد آقاجعفری، دوتن از فرماندهان سپاه هستند که براساس گزارش خزانه‌داری آمریکا برای یگان موشکی الغدیر متعلق‌به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا به نمایندگی از آن،کار کرده‌اند. این دو فرد مسؤولیت نقل و انتقال و به‌کارگیری موشک‌ها در منطقه را برعهده داشته‌اند.
جواد بردبار شیرامین و مهدی آذرپیشه نیز به اتهامات مشابهی مورد تحریم قرار گرفته‌اند.
سید محمدعلی حدادنژاد تهرانی نیز به اتهام فراهم‌کردن حمایت مالی، لجستیکی و تهیه مواد و تکنولوژی برای سازمان تحقیقات و خودکفایی سپاه پاسدران در فهرست تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌ است. براساس این بیانیه، این سازمان تحقیقات و خودکفایی سپاه پاسداران، در تحقیق، تولید و بهبود توان موشکی حوثی‌های یمن، مشارکت داشته‌ است و از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.
بنابر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، از این پس اموال متعلق به افراد نام‌برده مشمول این تحریم، در خارج از ایران، مسدود می‌شود و هرگونه مبادلات با آنان از جانب اشخاص آمریکایی ممنوع است. علاوه‌بر شهروندان آمریکا، هر شرکت خارجی که با تحریم‌شدگان مذکور مبادله تجاری و مالی داشته باشد و یا امکان چنین تبادلاتی را تسهیل کند، مشمول تحریم‌های تجاری آمریکا خواهد شد و دسترسی آن به سیستم مالی و پولی آمریکا مسدود می‌شود.
هفته گذشته نیز آمریکا ولی‌الله سیف، رییس‌کل بانک مرکزی ایران را به فهرست تحریم‌های آن کشور، اضافه کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر