۱۳۹۷/۰۳/۰۲

وزارت خارجه سوریه: خروج نیروهای ایرانی از کشور غیرقابل گفت‌وگو است

فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، «خروج نیروهای ایرانی از کشورش، غیرقابل مذاکره است».
مقداد این اظهارات را در واکنش به درخواست آمریکا، مبنی بر خروج ایران از سوریه، بیان کرده است.
مایک پومپئو، روز دوشنبه سی و یکم اردیبهشت، ضمن «اعلام استراتژی نوین واشن‍‍گتن درقبال ایران»،‌گفت: «در این استراتژی، از ایران خواسته شده، غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند و از دخالت‌هایش در کشورهای منطقه از جمله در سوریه دست بردارد».
تلویزیون المیادین روز چهارشنبه دوم خرداد، به نقل از مقداد اعلام کرد:« عقب‌نشینی، یا باقی ماندن نیروهای عراقی، قابل مذاکره نیست، زیرا این مساله  مربوط به دولت سوریه است».
مقداد با اشاره به آمریکا گفته است: «نیروهایی که بدون اطلاع دولت سوریه وارد این کشور شده‌اند، نیروهای اشغالگر هستند و این نیروها مستقیما در سوریه از «تروریسم» حمایت می‌کنند».
ایران در جریان بحران سوریه که با شورش‌های مردمی علیه دولت اسد در سال ۲۰۱۱ آغاز شد، کمک‌های نظامی و مالی زیادی را برای دولت دمشق فراهم کرد.
دو روز پیش، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود که نیروهای این کشور، تا زمانی که دولت سوریه بخواهد، در این کشور باقی خواهند ماند.
پومپئو روز دوشنبه از ایران خواسته بود که تمامی نیروهایش را از سوریه خارج کند. تهران هشدار آمریکا را نپذیرفته و گفته که این اظهارات تمایل آمریکا برای سرنگونی نظام ایران را نشان می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر