۱۳۹۷/۰۴/۲۴

پیام تسلیت شورای هماهنگی راه سبز امید به مناسبت درگذشت مرحوم امیرانتظام

چکیده :امیرانتظام که یکی از مظلوم‌ترین سیاستمداران تاریخ معاصر ایران به‌شمار می‌آید، تا پایان زندگی دغدغه‌دار آزادی و دموکراسی و توسعه و عزت ایران باقی...

شورای هماهنگی راه سبز امید درگذشت مرحوم امیرانتظام را تسلیت گفت.
به گزارش کلمه متن این پیام به شرح زیر است:
به نام خدا
مهندس عباس امیرانتظام، مرد آزادی‌خواه و دموکراسی‌طلب و وطن‌دوست، پس از تحمل حدود ربع قرن زندان سخت، و بیش از آن، محدودیت و تهدید و رنج، چشم بر جهان فرو بست.
زنده‌یاد امیرانتظام آزاده‌ای ایران‌دوست و دغدغه‌دار آزادی و آبادانی وطن، از تبار دکتر محمد مصدق بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سخنگویی دولت موقت مهندس بازرگان را برعهده داشت.
سوگمندانه، امیرانتظام قربانی برجسته‌ی ظلم بزرگی به‌شمار می‌آید که نه تنها در درجه‌ی نخست شامل وی شد، بلکه روند و سوگیری نظام برآمده از انقلاب مردمی را نیز تغییر داد.
نکته‌ی بسیارمهم و قابل توجه و تجلیل، ایستادگی و استواری امیرانتظام در برابر شدائد و مصائب درازمدت است. اضافه بر این، مرد آزاده هیچ‌گاه از پیگیری خواسته‌های ملی و دموکراتیک خود ناامید نشد و از مبارزه با خودکامگی و اقتدارگرایی، کناره نگرفت. همچنان‌که در این راه، اسیر خشونت‌طلبی و کینه‌جویی و انتقام‌خواهی نشد.
زنده‌یاد امیرانتظام ازجمله همدلان گرانقدر جنبش سبز مردم ایران پس از کودتای انتخاباتی ۱۳۸۸ بود. او در پیامی در پاییز همان سال اعلام کرد که «چه افتخاری بالاتر از اینکه من هم عضو کوچکی از این پیکر ستبر و تنومند باشم.»
وی جنبش سبز را در امتداد انقلاب مشروطیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت توصیف کرده و گفته بود که «راه درازی در پیش است. این کار بزرگ دشواری‌های خود را دارد. آگاهی به این دشواری‌ها، توان مبارزه را بالا می‌برد.»
امیرانتظام که یکی از مظلوم‌ترین سیاستمداران تاریخ معاصر ایران به‌شمار می‌آید، تا پایان زندگی دغدغه‌دار آزادی و دموکراسی و توسعه و عزت ایران باقی ماند.
نام نیک او ماندگار، و دغدغه‌های ملی او زنده و پررهرو.
شورای هماهنگی راه سبز امید
۲۳ تیرماه ۱۳۹۷

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر